duminică, 26 octombrie 2008

Romania "mea" .

RoAm sa limitez acest cuvant ( "Romania") undeva intre speranta si deziluzie . As minti daca as spune ca sunt mandru sa fiu roman ... cu siguranta nu este asa . Tocmai de aceea plec de la ideea de captivitate . Romania este o tara , cum ati spus si voi " GRI " in care visele si sperantele de mult nu mai fac parte . Cu totii am devenit fara sa ne dam seama rigizi , rai , indiferenti .
Cat despre mine .. as da orice sa pot pleca departe . Veti spune cu totii " Tot mai bine este la tine in tara , la tine acasa !" . Cand ma gandesc la "acasa" nici prin gand nu-mi trece "Romania" ci doar o mica parte din ea ... o parte in care pot spune ca mi-am trait cei mai frumosi ani ai copilariei . Cand zic "acasa" automat ma gandesc la " familie " , " Braila" , " copilarie" , "in fata scarii " ...
Dar nu despre asta vroiam sa scriu .. ci despre ceea ce reprezinta Romania pentru mine . Ei bine as egala-o cumva cu o bariera ce limiteaza viitorul nostru . Niciodata nu am inteles de la noi trebuie sa fie atat de "urat " , atat de real si lipsit de scrupule .. iar in alte parti , toti au sansa sa se afirme , sa viseze si mai ales sa se bucure ce ceea ce are fiecare .
Am obosit sa fac comparatie cu ceea ce vad afara ... fapt pentru care voi incerca doar sa descriu Romania asa cum o vad eu . Poate credeti ca sunt un pic fustrata .. ei bine sunt doar dezamagita de ceea ce vad in jurul meu . De ce o mana intinsa e calcata in picioare ? De ce un vis e spulberat de realitatea sumbra si ordinara ? Si mai ales .. de ce am uitat sa credem in noi si in puterile noastre ?
Ca de fiecare data intrebari fara raspuns . Desi am doar 19 ani am vazut destule care sa-mi intareasca aceasta perpectiva pe care o am in ceea ce priveste tara noastra . Faptul ca am avut o copilarie de vis .. asta nu inseamna ca am fost oribita si nu am putut vedea dincolo de ea . Multi copii cresc fara printi din dorinta acestora de a le crea un viitor mai bun .. si asta doar prin locul de munca, cu siguranta gasit in alta tara decat a nostra . E fustrant sa stii ca pierzi cei mai frumosi ani pentru o siguranta pe care nu multi nu si-o permit . Cum vor mai reusi acei copii sa se intoarca in trecut .. sa-si aminteasca de copilarie daca ei nici macar nu au amintiri din care sa o formeze .
Pot asocia astfel , foarte usor Romania cu : teama , rautate , invidie , saracie , indiferenta , falsitate , ura . Nu pot nega insa si partea frumoasa .. adica .. mai mult sau mai putin frumoasa . La noi in tara esti fericit doar daca stii sa te bucuri de ceea ce ai , daca ai curajul si puterea sa-ti creezi propria lume pe care sa o tii undeva la distanta de realitate .
Ei bine ... cam asta e ideea mea in ceea ce priveste tara noastra . Cam asta e Romania vazuta prin ochii mei . Cum bine spune Mircea Badea " Traim in Romania .. si asta ne ocupa tot timpu' !"



www.dennda.ro



XOXO. !

Niciun comentariu: